fredag 21 augusti 2015

Byta connector nes

Det enda som behövs för att byta NES connector är en stjärnskruvmejsel samt. Det första steget är att vända ditt Nintendo NES upp och ner och lossa dom sex . En ny 72-pin nes connector löser problem med blinkande och svårstartade spel på NES och är lätt att byta. Lossa lite grann på den röda skruven ifall du enbart ska byta connector. Ska du modda ta du bort den röda skruven och en till som inte syns på bilden.


Jag har efter bästa förmåga försökt putsa rent connectorn på min NES , men eftersom det är svårt att komma åt kontaktytorna på insidan av . Japp, jag har ju rotat fram min gamla NES nu. Och köpt en ny connector till den. Någon som har provat byta den, och hur blev spelen, började . Blinkar din Nintendo NES eller har spelen svårt att starta?


Oftast behöver du då byta ut din pins NES connector mot en ny. Enkel montering utan att löda. Annars så kan connector i konsolen vara sliten och den måste bytas, lite knepigt att.


Spelar Nintendo NES , Super Nintendo och Sega Megadrive i en och samma. Ny connector att byta i en sliten basenhet. En östgötsk instruktionsfilm om hur man byter connector i sitt gamla sletna Nintendo, givetvis på ett. Byt ut din gamla connector och din Nintendo 8-bit blir som ny! Har kopplat bort 10NES chippet på mitt NES och det funkar felfritt.


Det finns vissa Super Nes på marknaden som har en version. Men vi hjälper gärna till med att supporta på svenska om du behöver hjälp med att byta ut din gamla connector. Varför ska man byta connector i NES konsolen . Hittills har jag bara gett mig på NES och Dreamcast, men snart kanske även. I denna video visar vi er glatt hur man byter connector i sin NES.


NES :en funkar nu klockrent. Och har aldrig gått sönder eller behövt byta connector eller handkontroller, . Byt 72-pins connector och gör rent spelkassetterna så är dit Nintendo bitars. Jag har ca stycken Nes konsoller och testade runt lite nu.


Sätt tillbaka kretskortet med RF-modulatorn och skruva fast . When the lockout chip fails the NES will generate resets at second intervals. For 1 NES reliability clean your Games and the pin connector. Connector NES pinConnectorn i NES ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg