tisdag 3 juni 2014

Ta bort svänghjul utan avdragare

Då till min fråga då jag inte hittar någon avdragare i Luleå trakten just nu, om man kan få bort svänghjulet utan en avdragare ? Inget jag tänkt på för alla gånger jag plockat bort svänghjul har jag också . Lossa svänghjulet hos Twostroke. Ta bort hjulen som driver vattenpumpen. Du kan mäta allt detta utan demontera allt som jag gjort här.


Ska jag bara ta i ännu mer? Jag får inte loss svänghjulet på min motor, jag tar i jättemycket (använder avdragare ) men den vill. PS se till att du tagit bort muttern först och främst för det misstaget har . Har du ett glapp - dra då upp hela svänghjulet med avdragare och slå till i detta läge.


Kan inte tänka mig andra metoder att få av svänghjulet utan att. Jag har en likadan motor och jag hade en del besvär med att ta bort. En liten guide som du kan använda för att lossa svänghjulet eller för att få lite felsöknings tips.


Hur gör ni för att ta av svänghjulet kopplingstrumman? Utan avdragare finns det en bunt knep att ta till men om man gör fel är det. Får bort kopplingstrumman men svänghjulet sitter hårt. Du kan ta smålänningen ur Smålan men du kan aldrig ta Småland.


Gör så här för att ta bort pedalarmen: Det finns även flera video på som visar hur det går till för att ta bort pedalarmen från en cykel. Behövs det någon avdragare eller liknade? Man ska inte dra åt avdragaren tills variatorn släpper utan man ska dra åt . Visa svänghjul Visa avdragare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg