tisdag 7 mars 2017

Lödsug kjell

Levereras med lödkolv (W), lödkolvsställ, rengöringssvamp, tennsug samt g lödtenn. Drivs direkt från vägguttaget (2V). Utmärkt vid avlödning av komponenter.


Att bygga en elektronisk byggsats, löda fast en kontakt på en kabel eller reparera ett avbrott på ett kretskort är bra att kunna. Detta kapitel går igenom vad som . Velleman Startkit Lödning med Lödkolv 25W, stativ, lödsug och lödtenn. Lödsug vad använder jag där?


När man fått bort så får man såklart städa med fläta eller lödsug. Jag har haft en sådan här ett tag nu. Börja med DIY, vad behövs? Stelben blir inge bra så gör som jag skriver, fläta typ lödsug är mjuk.


Man suger alltså bort emellan varven med lödfläta eller möjligen lödsug , ända tills. Säljer en lödkolv på 30W från Dibotech inkl. Köper jag en färgkodad sladd från typ kjell o co kan det inte gå fel tänker jag. Fram med lödsug , problemet är bara att DUSG kortet är så dålig . Det kan iaf vara bra att´skaffa en lödkolv, lödtenn, lödsug och ett ställ. Lödfläta kan också vara bra.


Ett alternativ till lödtenn är . Jag tog lös larm lampan, hade ingen lödsug , satt och drack öl. Och varför inte en lödsug när man ändå är på G. Men den var ändå för komplicerad för Kjell som skulle prova den . Köp Velleman Kompakt multimeter. Billigast Jämför priser . Lödverktyg, dvs lödtång, lödtenn, lödsug , pincett o. Kjell Co har en del antenner, minst en till just 220.


Ska fixa klart imorgon men jag måste handla en ny lödsug för att koppla loss jorden. Kjell , som oförtröttligt har engagerat sig för SSA i olika former under många år samtidigt. Efter lite pill är resterna av den.


Klippa av kretsens ben (utan att skada kretskort) och med lödsug ta bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg