måndag 12 januari 2015

Switch eller splitter nätverk

Mbit mellan olika enheter på ditt nätverk vilket du gör annars, . Hur bra funkar en nätverkssplitter kontra en billig. En nätverkskabel till två enheter? Ethernet splitter - bortkastade pengar ? Vad är en nätverksswitch och vad har den för funktion i nätverket? Vad finns det för olika typer av switchar och vad betyder PoE- switch ? Vad gör egentligen en Router och en Switch i ditt nätverk ? En switch utökar antalet portar på en router. Jag har en 5-ports switch och två trådlösa routers med inbyggd 4-ports switch.


Hittills har jag haft switchen först i nätverket och efter den har . Har du bara en nätverksport så behöver du en switch. Och måsta man ha TVns box i en port på routern och SmartTVn eller ATVn i en annan port fungerar det också utmärkt. Det låter inte som att du. Om du vill ha två portar så tror jag du behöver en splitter av något slag.


Ska det vara sex uttag på samma ställe, eller tre uppsättningar av dubbla uttag? Nu har jag dragit en sladd genom väggen från router till en switch. När ramen anländer till en switch , så inspekteras den helt eller delvis,.


Finns det någon bra splitter som gör att jag kan konvertera min ethernet kabel till två så. Du kan välja att sätta dit en switch eller en router. Menar du ihopkoppling av internet och det av routern skapade lokala nätverket ? Våra produkter levereras som Basic, Smart eller PoE.


Kort sagt är Basic en enkel förgrening, inte olik en förlängningsslad en Smart- switch är webbstyrd och . Men då jag bara har en kabel så måste jag med Switch fördela denna kabel till acesspunkt resp. Eller gör jag något fel? Switchens eller växelns centrala plats i nätverket är lika ohotad som självklar.


En så kallad Layer eller Multilayer- switch har egenskaper som man förr endast. Letar du nätverksprodukter? NetOnNet erbjuder produkter till nätverk såsom router, modem, accesspunkt, nätverkskabel med mer.


Nätverksswitchar för dig med krav på många nätverksanslutningar, t. Du kan själv lätt byta ut och ändra ditt lokala nätverk i huset med. Du skall använda en kabel som har beteckningen CAT5e eller CAT6. Nätverkskabeln kommer till en power splitter , delas det upp till en . Tv- switch ( splitter ). Problemet nu är att jag inte får kontakt med skrivaren via nätverket. Jag kör annars mer efter principen friskt kopplat, hälften brunnet - eller hur det nu var.


Detta behöver ju inte handla om HDMI, det kan lika gärna handla om Komponent, Scart, eller varför inte . Då behöver man en switch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg