torsdag 12 december 2019

Fläkten går efter jag stängt av bilen audi

Någon som vet vad detta kan bero på? Varför fortsätter fläkten gå när motorn stängs av? Fläkten fortsätter gå, fast bilen är avstängd. Att kylfläkten körs efter att man stängt av bilen ? Nu när det är kallt går fortfarande fläkten ofta efter att jag kört.


Jag kom hem igår vid 5-tiden, stänger av bilen och kliver ur. Min audi gillar att göra så me liksom för säkerhets skull. Ikväll när vi kom hem efter lugn körning cirka mil i graders värme så startade motorfläkten när vi stängt av bilen. För mig låter det som en givare som ger fel signal till fläkten som tror att motorn är varmare än vad den är.


Vad är det som händer med bilarna efter åtgärden? Jag tycker att bilen , en Passat TDI 1hk med manuell låda, går betydligt sämre när man. På den tiden man hade en gamall Saab så kunde ju fläkten starta iblan efter man stängt av när motorn var varm och värmde upp kylarvattanet.


När jag stänger av bilen fortsätter fläkten att gå. Slutar efter ca min trots minus grader? Sen igår när jag hade bilen på jobbet så koka den för mig och ja allt vatten i expansionskärlet försvann då efter att vattnet hade kokat värre än i en kastrull,. Fick rådet att köpa en termokontakt till just denna fläkt b. Vi Bilägare svarar varje vardag på en läsarfråga om bilar. Får koppla loss batteriet för att fläkten skall sluta gå.


När motorn är varm (90grader) efter en körning och jag stänger av går fläktarna för fullt i många minuter trots att. Den sitter väl i botten eller i sidan på de flesta bilar oavsett märke? Bilen är toppenbra, men ibland startar AC- fläkten en stund efter att jag. Ibland har den stängts av igen efter ett par km körning men åtminstone vid några. Jag har inte riktigt fått kläm på om fläkten bara går igång när jag haft.


Har du testat att stänga av AC:n när du hör ljudet? Jag har för mig att en del audi - modeller hade problem med motorvärmare för några år sedan. Har lagt märke till att fläkten inte går , förutom normalt när motor kommer upp i temp. Man kanske skulle ordna något så att den snabba fläkten alltid går 2-min efter att man stängt av bilen ? Du kan prova att koppla direktström på fläktens kontaktstycke och se om den startar, om inte så måste fläkten bytas ut.


Efter någon km hördes ett nästintill öronbedövande ljud i kupén,. När man stänger den elmanövrerade bakluckan. Audi Asedan och AAvant.


Den går igång när jag startar bilen och sedan dör den efter någon minut. Om jag stänger av fläkten någon minut så går det att köra den i en minut. Dessa går , likt vilken modern mobil som helst, att flytta runt efter eget. När mildhybridsystemet hoppar in och stänger av motorn, som det . Om kylmedel eller smörjande olja läckt ut är det stor risk att kompressorn går sönder. Beställ märkeskvalitativ Termokontakt, kylarfläkt till din bil nu till låga priser!


Högkvalitativa Termokontakt, kylarfläkt till AUDI. Efter driftprincip så finns det följande slags sensorer:. Sistnämnda stänger då kontakterna så att fläkten slås på. Har en 3eoch min kupe fläkt går ibland inte igång. Fläkt statusen som visas i displayen kan visa fullt men fläkten går ej.


Men jag kan då stänga av strömmen och sen så fungerar det igen . Dom buggarna jag har hittat i ett par bilar är: En Golf II Manhattan 1. Om man knäpper på lyset, vrider upp fläkten till max och sen drar på hellyset. Bogserar man den så startar den dock och går rent och fint. Stänger av bilen som sen inte vill starta mer.


Den går dock upp till normal innan fläkten slår till, tex vid tomgångskörning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg