torsdag 14 november 2019

Öppet expansionskärl med pump

Det som händer är: Man slår på strömbrytaren och man hör att fläkten klickar till av den lilla strömmen som går fram, jag vrider på dimmern . Denna begagnade bil ses AutoUncle. Nu har jag problem med min kupefläkt, bilen är en volvo 9med ECC från 97. Fläkten går inte att stänga av, den går även när bilen är . I samband med probelem ” bilen bara typ stannade” har kylfläkten börjat spöka.


FRÅGA: Vad i hela helsefyr beror detta uppträdande på?

Så pröva lossa dess kontakt då inte fläkten vill stanna inom rimlig tid. Det låter såklart som en orimligt lång tid att behöva vänta. Du kan prova att koppla direktström på fläktens kontaktstycke och se om den startar, om inte så måste fläkten bytas ut. När jag startar bilen och kör som vanligt så går den, men när jag byter växlar låter det konstigt. Här får du koll på hela bilåret . Jag har inte riktigt fått kläm på om fläkten bara går igång när jag haft.


Allt e som det ska med att fläkten går hela tiden. Beställ Termokontakt Kylfläkt i OEM kvalitet för din bil och få nytta av en hög. Helt plötsligt går kupéfläkten på fullt konstant och går inte att reglera alls.

Bilen är en -medf komfortpaket och har alltså klimatanläggning. När jag kom hem igen så hörde jag att fläkten på bilen fortfarande gick men den stannade efter ett par minuter. Det luktar även brönt rätt ofta när fläkten går, och detta menade de på att det berodde . SVAR: Din bil är helt normal om fläkten startar inom minuter från det du stängde av motorn och bara går i cirka sju minuter. Nu går min fläkt hela tiden. Får dra ur kontakten brevid kylen.


Skall lämna in bilen den 17:e och byta tempgivaren. Det kan vara ett relä som är . Men då är det inte den som orsakar att fläkten går hela tiden. Tyvärr har jag inget elektriskt schema på bilen. Det blir ju så här när man köper billiga bilar ,massa små fel överallt.


Har precis bytt spridare och den går bättre än den någonsin har gjort. Men när jag startar bilen så går fläkten igång . Visst inte ska kylarfläkten snurra hela tiden på en XJ40? Startar jag bilen går den dock igång direkt och fläktar på ordentligt. Vad får den att koppla i fläkten direkt jag startar motorn och inte, som jag antar det ska göra, först . Har även problem med att bilen rycker lite, eller luggar när det går lite tyngre. Har du Ac:n på går fläkten nästan hela tiden om det är varmt ute.


Hejsan, har fått problem med cupefläkten, den startar och går på alla.

Om du har problem med att du blir utloggad hela tiden klicka då: RENSA. Om du plockar av kontaktstycket från kylfläktatermostaten, går den ändå? Nu är ju bilen hemma igen å man kan börja fixa. Om fläkten fortfarande går efter du har plockat bort kontakten, kolla efter skadad kabel . Dom senaste dagarna så har min el fläkt startat direkt jag startat bilen även fast motorn är helt kall.


Och när jag kört nån mil så tempen är på . Om kylmedel eller smörjande olja läckt ut är det stor risk att kompressorn går sönder. Har du kört länge och superladdat kan det vara så att den kyler en stund efter att du stannat men inte hela tiden. ICE med el fläkt går efter . Det spelar ingen roll om bilen är igång eller avstängd. Det är så jag har fått göra tidigare för att fläkten inte ska gå hela tiden och tömma batteriet. Säkringen går när kylfläkten startar, oftast, men inte varje gång.


Satte på skoj dit en 15A säkring i säkringshållaren och då gick fläkten hela tiden. I takt med att fler bilar åtgärdas ökar rapporterna om fel som uppstått nästan. Jag tycker att bilen, en Passat TDI 1hk med manuell låda, går betydligt. När går den varm, stadskörning, landsväg, hela tiden ? Jag har haft problem med att bilen går upp i temp (men inte kokar) upp.


Vad visar mätaren när fläkten går igång om du låter motorn gå på tomgång efter kallstart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg